Powered By Blogger

23 Μαρ 2009

Τηλε-κανίβαλοι (μέρος 1ο)

Σήμερα έτυχε να πέσω πάνω σε μια κοκορομαχία στο Alter που αφορούσε στην κατάργηση του ασύλου και τα επιπρόσθετα μέτρα της κυβέρνησης για την καταστολή της κοινωνικής βίας. Η «συζήτηση» (μεταχειρίζομαι τα εισαγωγικά συνειδητά διότι κακοποιεί τον όρο η ταύτισή του με αυτό που εν τέλει διεξάγονταν), ήταν παντελώς αδιάφορη, ασυντόνιστη και χαρακτηριζόταν από την αδυναμία κατάθεσης συγκροτημένης άποψης από τους συμμετέχοντες.

Πιθανόν μάλιστα να μην είχα μπει καν στον κόπο να ασχοληθώ, αν δεν συμμετείχε σε αυτήν μια κυρία που, ατυχώς κατά την προσωπική μου άποψη, εξέφραζε τη γνώμη της με την ιδιότητα της πανεπιστημιακού. Η συγκεκριμένη λοιπόν κυρία, αφού προηγουμένως ζητούσε με στόμφο να της εξηγήσει ο συνομιλητής της (μέλος φοιτητικής παράταξης) γιατί της έκλεψε (ο ίδιος;) τον προτζέκτορα, προχώρησε στον πλήρη εξευτελισμό κάθε έννοιας ευπρεπούς δημόσιου διαλόγου, όταν τον προκάλεσε να συμμετάσχει σε μια ανοικτή διελκυστίνδα γνώσεων μαζί της. Ωρυόμενη σαν την κομμένη κεφαλή, τον εγκαλούσε διαρκώς να της δώσει το περιεχόμενο της λέξης δημοκρατία (αναρωτιέμαι τι απάντηση θα μπορούσε να δώσει που να θεωρηθεί πλήρης) και εκ των υστέρων να της υποβάλει κι εκείνος με τη σειρά του μια ερώτηση.

Ευτυχώς ο φοιτητής αποδείχτηκε υπέρ το δέον εχέφρων και απέφυγε να μπει σε μια τέτοια διαδικασία, αλλά νομίζω θα κάνει καιρό να αμβλυνθεί η αλγεινή εντύπωση που αποκόμισα από τη συγκεκριμένη πανεπιστημιακό. Η αντίληψη ότι κάποια άσκησε το πνεύμα της μόνο και μόνο για να εξελιχθεί σε έναν τύπο πνευματικού νταή που επιβάλλεται με αθέμιτα μέσα σε όσους δεν της αναγνωρίζουν την όποια αυθεντία στα κοινωνικά πράγματα, ένιωσα ότι προσέβαλε βάναυσα την αισθητική μου.

4 σχόλια:

  1. Και που να δείτε αγαπητέ μερικούς που ασκούν το πνεύμα τους και στο τέλος καταλήγουν να γίνουν (όχι πνευματικοί μα) σωματικοί νταήδες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μου έρχονται πρόχειρα μερικά ονόματα στο μυαλό. Προβεβλημένοι φοιτητές της νομικής σχολής, σήμερα "αξιόλογοι" πολιτικοί άνδρες, που επιδίδονταν στον συνετισμό πολιτικά αντιφρονούντων.
    Ναι, δυστυχώς υπάρχουν και τέτοιοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έχω τοποθετηθεί επί του συγκεκριμένου σχολιάζοντας την απουσία του ονόματος της τύπισσας στο κείμενο. Ναι μεν τη συμπεριφορά σχολιάζεις και όχι το άτομο, αλλά δεν είμαστε άμοιροι ευθυνών, κι απ' τη στιγμή που η 'κομμένη κεφαλή' είχε την παρρησία να υποστηρίξει με σθένος τις θέσεις της, θα έπρεπε να έχει όνομα. Λέω εγώ τώρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν είναι κάποια γενική αρχή που ακολουθώ ως προς την απόφασή μου να μη συμπεριλάβω το όνομα. Απλά, στη συγκεκριμένη περίπτωση, το μόνο που θα πετύχαινα είναι να αμβλύνω τις αλγεινές εντυπώσεις που οφείλει να προκαλεί μια τέτοια τηλεοπτική συμπεριφορά. Βλέπεις, από πολλούς, η συγκεκριμένη κυρία κατατάσσεται στους τηλεοπτικούς μαϊντανούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή